Stņrie e conte dėsmentią
«Stņrie e conte dėsmentią - Storie e racconti dimenticati» a l'é 'l lģber, neuv noviss ėd Sergio Donna, an piemontčis e an italian, publicą come j'ąutri dl'autor da le edission Ėl Torčt/Monginevro Cultura (Turin, via Costigliole 2, pp.200, segreteria@monginevrocultura.net).
Ėd Sergio Donna e 'd sņ angage pėr Borgh San Pąul, soa passion pėr la lenga piemontčisa (sislą dal sodalisse con lė chanssonnier Beppe Novajra), i l'oma avł ocasion vąire vire 'd parlé da coste pągine, e an fa piasģ adess lese ste conte d'ąutri temp, ch'a l'ha vorsł scrive an piemontčis «perché il piemontese era, in quei tempi, la lingua in cui si raccontavano le storie ai bambini». Racont ch'a ven-o da la memņria, e ch'a veulo esse na testimoniansa, n'omagi d'un fieul a sņ Parņto, «l'affetto per mio padre, e la mia riconoscenza per avermi voluto ancora una volta raccontare queste storie - adesso che č molto anziano e malato - con quella sua voce stanca, eppure calda come allora».
Le stņria a son quat (tradussion an italian a front), doe a l'han coma senari e sfond e protagonista acora Borgh San Pąul, la Turin ėd bariera («Crich e crņch e Man-idansin» e «Gioanin mes fņl»), mentre j'ąutre a son dėl mond campagnin dj' anviron dla sitą («La volp e la levr» e «Manco, Tanco e Sģfolansėstin»). Quadrčt, situassion, figure (pensoma a Madama Lancia) che ancheuj i lesoma coma d'afresch ch'an rivo genit da l'inissi dėl sécol passą. Coma «Gionta», Appendice, eut canson, quat an italian e quat an piemontčis, scrite e musicą da Beppe Novajra ispirandse ai racont: a son publicą ij test e jė spartģ dij refrens. Ij «doi» a l'han an proget peui 'd fé prest un Cd con le canson. Ij disegn a son d'Ilaria Urbinati, e l’«Achit» 'd Tņjo Fnoj.
Un lģber grassios, scrit an manera sempia e facila, ant un bel piemontčis-turinčis ch'as les volenté, ch’an fa torné pėr un moment masną, e che a sarģa bel che ij grand a lesčisso ai sņ cit pėr gionté a la caden-a dle generassion col anel ch'a-i gropa, a fa vive e a fa famija: «La stņria a l'é bela, a fa piasģ contela, veusto ch'it la conta?».

d'Albina Malerba - da TORINOsette ėd La Stampa dėl 1m ėd giugn dėl 2012


Indietro